6 Aranyszabály ICO vásárláshoz a nagy kripto hype idején

A jelenlegi ICO piac rettentően komplex, bonyolult és mindenkinek többször meg kell gondolnia, hogy mit lépjen. Még mindig van lehetőség óriási profitot csinálni, de hatalmasakat lehet bukni is. Álljon itt pár tanács Albert Murphytől – UPDATE, simán lehet, hogy kamu név és az egész cikk egy PR fogás egy bizonyos ICO megvásárlására, ezért a cikk végéből kivettem az ajánlott ICO-t – , aki saját bevallása szerint kevesebb mint 20.000 dollárból csinált 2.000.000 dollárt 2017-ben. Nyilván bárki aki nem halott még a kripto világról ezt óriási kamunak tartja, aki viszont pár hónapja követi a virtuális pénzek árfolyamát akár el is tudja ezt képzelni, hinni.

A cikk fordítás, helyenként kicsit eltér az eredetitől!

Minél nagyobb az ICO, annál jobb, ugye? Nem!

Az egyik legnagyobb tévhit az, hogy minél nagyobb egy ICO célja, minél nagyobb a hírverése, minél nagyobb az egész projekt volumene annál nagyobb profitot várhatunk. Mindez azért van, mert az embereket az érzelmeik irányítják, és félnek attól, hogy valami nagyból kimaradnak. Különösen gyakran fordul ez elő, ha azt látjuk, hogy sokan vásárolnak valamiből, sokan beszélnek róla, sok ember érdeklődik. Ezek a helyzetek sokszor irracionális döntésekre késztetik az impulzusok alapján döntő embereket.

Mielőtt továbbmegyünk nézzünk meg egy ábrát pár „kis” és pár „nagy” ICO-ról. (Fordítást ehhez nem készítettem, de elég egyértelműen látszik a kiragadott példákon, hogy a „kis” ICO-k sokkal több profitot hoztak.

A kicsi jobb!

Hogyha háromszor jó döntést hoztál, 20.000 dollárból csinálhattál 796.000 dollárt. Ne keverd össze az ICO-t a részvényekkel, mert nem ugyanaz. Az ICO-k most indulnak egy nagyon alacsony szintről, miközben a részvények már több mint 100 éve a piacon vannak. Az ICO-k alig három éve, és pont ezért sokkal nagyobb megtérüléssel kecsegtetnek mint bármelyik részvény.

A fenti ábrán az is látszik, ha a 20.000 dollárt a sztárolt „nagy” ICO-kba fektette valaki, akkor abból maradt 3.744 dollár… A 796.000 helyett.

Az egyik legnagyobb ok arra, hogy a sztárolt projektet az ICO után inkább zuhanni fognak, az az, hogy többségében nem kisbefektetők, hanem nagybefektetők, „bálnák” vásárolnak be belőlük akár 1-5 millió dollár értékben pre-sales, sokszor nem is teljesen átlátható nagy bónusz kedvezményekkel. Éppen ezért óriási előnyben vannak, hiszen ahogy a token végül megjelenik a piacon az eredeti ár alatt is nyugodtan piacra szórhatják a zsetonjaikat, hiszen az óriási bónusz és zsetonmennyiségük miatt így is mesés haszonnal szállhatnak ki. Nem is beszélve egyéb manipulatív dolgokról mint a nagybefektetőknek Ether vagy további token biztosítás. (Ebbe annyira nem merülnék bele, az eredeti cikkben TEZOS 232 milliós bedőlt projektje van rossz példa – a fordító). A kisbefektető meg? Pisloghat mint hal a vízben.

Egy átlagos kisbefektető 3 Ethereumot szán egy ICO-ra (Magyarországon nyilván még ennyit se), ezekért az összegekért nem lehet jelentős bónuszt, előnyt szerezni.

Összességében nagyon fontos az, hogy a kisbefektetők és nagybefektetők aránya megfelelő legyen, mindenképp szerencsésebb egy olyan ICO, ahol a kisbefektetők dominálnak, akik sokszor a felhasználói is lehetnek az adott projektnek, ezzel is növelve az értékét. Ahol túl sok a nagybefektető túl nagy a veszély a manipulációra.

#1. Első szabály: válassz megfelelő méretű projektet, az értékre koncentrálj és ne a hype-ra!

Statisztikailag úgy tűnik, hogy van egy ideális mérete az ICO-nak, ahol a legjobb megtérülés várható, ez a 2 és 10 millió dollár közötti sáv. A google 1 millió dollárból indult. Általánosságban ahol 2 és 10 millió dollár befolyik, annak elégnek kell lennie egy megfelelő projekt csapattal gyakorlatilag bármire. Ne feledjük, hogy ez a pénz csak a projekt beindításához kell, amire elégnek kell lennie. Azt se feledjük, ha túl nagy a projekt kezdeti tőkebevonása, akkor joggal érezhetik a „tulajdonosok”, hogy ők már megcsinálták a szerencséjüket, hiszen az ICO-val már meg is gazdagodtak.

Röviden: kerüld azokat az ICO-kat ahol a target több tíz, akár több százmillió dollár! Egyszerűen azért, mert sokkal nagyobb az esély a bukásra!

#2. Második szabály: Vizsgáld meg kikből áll a projekt csapat

Ha az alapítók között nincs egy, már a piacon máshol bizonyított ember, felejtsd el őket! Legyél biztos benne, hogy a projekten dolgoznak megfelelő üzletemberek is. Ha már bizonyított emberek állnak mögötte akkor jóval kevesebb az esélye, hogy csalás az egész. Ez a második szabály legalább annyira fontos mint az első! Mégis a projekt mérete az első szabály, mert egy túlméretezett, túlárazott ICO még akkor is balul sülhet el, ha megfelelő szakemberek állnak mögötte.

#3. Harmadik szabály: Kerüld a a projekteket ahol túl sok, túl nagy a sötét folt a roadmapen.

Ha egy coin bevezetése, amikor azt valóban akár el is lehet majd költeni akár több mint egy év múlva van ígérve az ICO után, felejtsd el. Az ideális az, ha az ICO végével a coin azonnal használható is lesz.

#4. Negyedik szabály: Legyél biztos benne, hogy van egy reális kibocsátási limit, hogy az el nem adott coinok megsemmisülnek és nem lesz újabb „offering”.

Nagyjából a pont címében benne van minden. Nem feltétlen baj az, ha egy ICO nem éri el a kitűzött célt, nem adják el az összes tokent, sőt. Azonban az el nem adott tokenek semmisüljenek meg és ne legyenek később további token kibocsátások. Ezek biztosítják azt, hogy nem lesz túlkínálat, és induláskor a megfelelő piaci értéken lesznek a coinok.

#5. Ötödik szabály: Legyél biztos benne, hogy a projekt valóban a blockchain technológiát használja

Olvasd el a whitepapert, győződj meg róla, hogy a projektnek valóban szüksége van arra, hogy a blockchaint használja. Ha ez nem így van, az egy óriási piros jel arra, hogy csak azért kell ICO, hogy ICO legyen és bevétel, nem azért, hogy a blockchain technológiát használja. Ne vásárolj ilyenből!

#6. Hatodik szabály: Legély biztos benne, hogy az alapítók a közösség részeiés, hogy azért van szükségük a coinokra, hogy megnöveljék az értékét.

Röviden: ne az legyen a célja az alapítóknak, hogy az ICO alatt befolyt ETH-kból meggazdagodjanak, hanem az, hogy ebből fejlesszék a projektet, gazdaggá tegyék önmagukat és remélhetőleg téged is, mint kisbefeketetőt.

Összefoglalás, milyen az ideális projekt?

  • 2-10M dollár közötti tőkebevonással, – minél kisebb annál jobb –  ahol az átlagos befektető nem ad többet 4 ETH-nál
  • A projekt team tagjai közt legyenek már sikeres üzletemberek, díjakkal, működő szolgáltatással
  • Az ICO lezárulta után már legyen egy működőképes, használható applikáció / szolgáltatás
  • A blockchain technológia használata elengedhetetlen feltétel
  • Az alapítók / tulajdonosok kommunikáljanak, elérhetők legyenek, slack, twitter, egyebek.

A cikk végén a szerző említ egy szerinte a fentieknek jól megfelelő most induló ICO-t. UPDATE. Aminek a linkjét kivettem, mivel lehet, hogy a fenti egész cikk egy ügyes reklámfogás arra, hogy abba az ICO-ba toljátok a pénzt 🙂 

Ha tetszett a cikk lájkoljátok, kommenteljétek, akármi! Köszi!

Eredeti itt: http://albertmurphy.com/ De ismét felhívnám a figyelmet, hogy könnyen lehet, hogy az egész cikk egy PR fogás, az eredeti angol cikkben a végén ajánlott ICO-ra! Szóval csak óvatosan, nem kell azonnal eladni a lakást bevásárolni 😀

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.